• Daba- zināšanu, prasmju un pašizpausmes resurss

No 2024./2025.mācību gada mūsu iestāde pakāpeniski strādās pie iestādes profila izveidi.

Mūsu izvēlētais profilsDaba- zināšanu, prasmju un pašizpausmes resurss.

2025./2026.m.g īpaši strādāsim pie dabas materiālu izmantošanu dažādās rotaļnodarbībās. Reizi nedēļa bērni piedalīsies Dabas dienā, kuras laikā bērni dosies tuvākās un tālākās dabas “ekspedīcijās”, eksperimentēs ar dabas materiāliem telpā vai laukā. Gleznos, zīmēs, līmes, konstruēs, aplicēs ar dabas materiāliem. 

Sīkāk ar gadā plānoto var iepazīties dokumentos: Iestādes profils. Stratēģiskais plāns 2024.-2027.m.g un Profila ieviešanas plāns 2025./2026.m.g.

Iestādes profila  “Daba- zināšanu, prasmju un pašizpausmes resurss”  ieviešana. Stratēģiskais plāns 2024. – 2027.gadam: https://ej.uz/iytu

 

Iestādes profila  “Daba- zināšanu, prasmju un pašizpausmes resurss” ieviešana. 

Plāns 2025./2026.m.g.

Nr. p.k.PrioritāteSasniedzamie rezultāti kvalitatīvi un kvantitatīvi
KvalitatīviKvantitatīvi
1.Izglītojamo izpratnes veidošana par dabas resursiem un to saudzēšanu.
  1. Aktualizēt jautājumus par dabas saudzēšanu- izveidot un izvietot atgādnes, piedāvāt izglītojošus, izspēlēt situācijas, organizēt tematiskos pasākumus.  
  2.  Informēt vecāku  par iestādē pieņemtie dabas saudzēšanas noteikumiem. 
  3. Publicēt informatīvi izglītojošus materiālus par dabas materiālu izmantošanu bērnu pašizpausmju veicināšanā un talantu attīstīšanā.
  1. Izveidots informatīvs stends āra teritorijā, netālu no iestādes galvenajām durvīm.
  2. Reizi ceturksnī informatīvajā stendā aktualizēti  jautājumi par dabas jautājumiem.
2.Dabas materiālu nodrošināšana izglītojamo radošo pašizpausmju un pašvadīta mācību procesa īstenošanā.
  1. Nodrošināt sezonālus dabas materiālus visa mācību   procesa norises laikā.
  2. Izmantot dabas materiālu izglītojamo mākslinieciskajā pašizpausmē (radoši darbi no dabas materiāliem).
  3. Iesaistīt izglītojamo un viņu vecākus iestādes apzaļumošanā.
  1. Izveidotas 3 radošo darbu izstādes ar sezonai atbilstošiem dabas materiāliem.
  2. Katrā grupā izaudzēta kaste ar dēstiem iestādes apzaļumošanai.
  3. Katra grupa noorganizējusi 1 augu kastes labiekārtošanas talku ar vecākiem.
3.Izglītojamo talantu pilnveide, izmantojot dabas skaņas, garšas, krāsas, faktūras un asociācijas.
  1. Īstenot projektus un eksperimentus brīvā dabā (ar un bez izglītojamo vecāku iesaistes).
  2. Izglītojamo talantu pilnveide, izmantojot dabas skaņas, garšas, krāsas, faktūras un asociācijas.
  1. Katra grupa organizējusi Dabas dienu ar vecākiem.
  2. Organizēti 3 tematiskie pasākumi izglītojamo talantu pilnveidei.

 

2024./2025.m.g. mūsu iestāde organizēja projektu “Kad ceļa satiec pieneni”.  Projekta mērķis- Veicināt bērnu tekstpratību un pētniecisko prasmju attīstību, īpašu uzmanību pievēršot augam, mūsu iestādes simbolam,  pienenei.

Projektā aicinājām piedalīties arī citas Latvijas pirmsskolas izglītības iestādes, kuru nosaukums ir “Pienenīte”.

Rezultātā tapa grāmata, kur fiksēts bērnu piedzīvotais, izpētītais, radītais…

Ar grāmatu var iepazīties šeit: https://read.bookcreator.com/cLAHoLhS9XaV9roRAzpMSri8vIy1/l65jfTgbRwe59UfRuWdxaQ

Vai informācija bija noderīga? vai