Valodas apgūšana ir sarežģīts process- saprast jaunus vārdus, sadzirdēt skaņas, veidot teikumus, stāstīt notikumus, palūgt palīdzību utt.
Lai valoda nepazustu, lai mēs spētu tajā paust precīzu vēstījumu - tā ir jākopj. Īpašu kopšanu tā prasa no bērniem, kuriem dzimtā valoda nav latviešu valoda. Bērniem, kuri piedzīvo pāreju uz vienotu apmācību valodu.
Kā palīdzēt? Kā ieinteresēt? Kā atbalstīt?
Atbildes uz šiem jautājumiem sniedz mūsu sagatavotais materiāls
Sasniedzamie rezultāti kvalitatīvi un kvantitatīvi
Kvalitatīvi
Kvantitatīvi
Nodrošināt kvalitatīvu pāreju uz mācību procesa īstenošanu valsts valodā
Sniegts metodiskais atbalsts pedagogiem, lai īstenotu profesionālu un kvalitatīvu pāreju uz pedagoģiskā procesa īstenošanu valsts valodā.
Pilnveidots rotaļnodarbību vērošanas grafiks.
Dažādotas atbalsta sniegšanas metodes izglītojamo valodas sapratnes nostiprināšanai.
Veicināta ģimeņu iesaiste bērnu valodas apguvē.
Iestādes pedagogiem sniegtas 2 konsultācijas par valodas integrēšanu katrā rotaļnodarbībā
2 reizes mēnesī vērotas katrā grupā pedagogu īstenotas rotaļnodarbības un organizētas sarunas ar vadības komandu, lai pilnveidoto pedagogu kompetenci valodas mācību jomas jautājumos. Katram ieteikumam noteikts izpildes laiks.
Darbs pie vārdu krājuma paplašināšanas notiek katrā rotaļnodarbībā.
90% skolotāju, izmantojot dabas resursus, izveidojuši/izgatavojuši un prezentējuši 2 materiālus valodas apguvei.
Izstrādātas 10 veidu tematiskās bilžu vārdnīcas ar biežāk lietotajiem vārdiem un uzdevumiem. Vārdnīcas pieejamas visās grupās.
Īstenoti 2 starp grupu tematiskie pasākumi, kas sekmē bērnu vārdu krājumu paplašināšanu.
Pedagogu īstenotais individuālais un diferencētais darbs katru nedēļu fiksēts tiešsaistes sistēmā Eliis.
Vecāki mācību gada laikā tiek iesaistīti 2 grupu pasākumos, kas sekmē bērnu valodas krājuma paplašināšanu un 2 aktivitātēs dabā.